خواص و کالری انگور یاقوتی همراه عکس انگور یاقوتی سیستان 

در این مطلب از سایت جسارت به توضیحاتی در مورد انگور یاقوتی می پردازیم.انگور یکی از میوه هایی است که طبق روایات ائمه اطهار از میوه های بهشتی است و خواص فراوانی دارد.این میوه جزو معدود میوه هایی است که دارای انواع مختلفی است.در این مطلب به انگور یاقوتی می پردازیم

عکس/”>انگور یاقوتی , انگور یاقوتی به انگلیسی , انگور یاقوتی+خواص , انگور یاقوتی سیستان

در این مطلب از سایت جسارت به خواص و کالری انگور یاقوتی همراه عکس انگور یاقوتی سیستان می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

انگور گذشته از خواص درمانی فراوانی که دارد ، عوارضی نیز دارد ؛ برای گرفتگی کبد و نفخ های کلیه مضر است . آب آن برای معدهای تر و نفخی مضراست . و ایجاد گاز و نفخ معده می کند. اسراف در خوردن آب انگور به طور مداوم ایجاد سنگ کلیه می کند . لذا مصرف کنندگان فوق را باید مدّنظر قرار دهید . انگور هم لاغر کننده است و هم چاق کننده . بدین گونه که اگر انگور را از صبح تا ظهر ، خالی میل کنید لاغر کننده است و اگر آن را همراه با غذا میل کنید چاق کننده است .

انگور یاقوتی

انگور یاقوتی : انگوری است زود رس, به رنگ قرمزبا حبه های ریز وخوشه های متراکم ,که بیشتر مصرف تازه خوری دارد.باتوجه به زود رس بودن , تقریبا” اولین انگوری است که وارد بازار میشود. خواص انگور یاقوتی و چگونگی استفاده آن برای رفع سوء مزاج در ضمن رژیم غذایی ؛ 1-انگور یاقوتی برای بیماری های آرتریت روماتوئید ،ورم مفاصل ، روماتیسم مفصلی، درمان نقرس مفید و استخوان ها و سینوس ها را نیرومند ، سل، یبوست، بواسیر ، برونشیت، سیاه سرفه اثر شفابخش دارد. 2- آب تازه آن برای درمان

 

استان سیستان و بلوچستان با توجه به تنوع آب و هوایی و وسعتش از ظرفیت های بی نظیر و ناشناخته ای در زمینه های مختلف برخوردار است که یکی از این ظرفیت ها موضوع تنوع محصولات کشاورزی در این استان است. به عنوان نمونه هندوانه های با کیفیت منطقه بلوچستان که در فصل زمستان و همزمان با شب یلدا برداشت می شود یکی از این ظرفیت ها است، اما ظرفیت های کشاورزی این استان بسیار فراتر از این ها است یکی از این ظرفیت ها برداشت انگور یاقوتی در منطقه سیستان است. انگور یاقوتی یا «مروارید سیستان» از جمله محصولاتی است که به دلیل تحمل بالای شرایط سخت محیطی مختص این منطقه است و یکی از زود رس ترین انواع انگورها در کشور است.

انگور یاقوتی به انگلیسی

انگور یکی از گیاهان دارویی است که در طب سنتی مصرف می شود.  غلیظ بودن خون، اکسیداسیون سریع کلسترول، سفت و سخت شدن رگ ها دلایل اصلی بروز بیماری های قلبی و تصلب شرایین است. اکسیداسیون کلسترول راکاهش می دهد، نمایه گلایسمیک این میوه پایین است و در نتیجه میزان قند خون را به آهستگی افزایش می دهد.

 

چهل روز به جای صبحانه انگور سبز فراوان بخورید و تا ظهر هیچ چیز دیگری نخورید . بدن را لاغر می کند . اسید اوریک را کم می کند و سمومات را بر طرف می سازد ، خون را صاف و کم خونی را درمان می کند و فشار خون را پائین می آورد ، استسقاء و بواسیر و تشنجات عصبی و امراض روانی را درمان می کند ، از خونریزی ریه جلوگیری می نماید ، درد معده ، ضعف معده و سوء هاضمه که از اثر پرخوری باشد را بر طرف می نماید ، نفخ شکم و یبوست معده را بر طرف می سازد .

انگور یاقوتی+خواص

پرهیزات : مصرف زیاد انگور باعث دل پیچه و اسهال می شود، بنابراین در خوردن آن افراط نکنید. مصرف مداوم آب انگور باعث ایجاد سنگ کلیه و رسوبات در دستگاه ادراری می شود. خوردن آب سرد بلافاصله پس از خوردن انگور، برای معده زیان آور است. مضرات : مصرف انگور برای مبتلای . هر یکصد گرم آن 60 کیلو کالری انرژی تولید می کند .

انگور یاقوتی